עולם ללא עוגיות: איזה שירות מציעה חברת IntentIQ?

בין אם אתם זקוקים לשירותי פרסום, עוסקים בתחום זה או לא קשורים לכך בכלל, סביר ששמעתם על המונח קוקיז – אותן "עוגיות", שהן חלק מהגלישה ברשת האינטרנט. במה מדובר בעצם? מדוע הן עשויות להיעלם בעתיד הקרוב? מה זה אומר עבור עולם הפרסום באינטרנט ובעיקר – איזה פתרון כבר ערוך ומוכן לתת לכך מענה מצוין?

פרסום ועוגיות במבט על

המוני אנשים גולשים וצורכים תכנים שונים מרשת האינטרנט בכל זמן נתון, מהתקנים מרובים ואפילו ממכשירי טלוויזיה. הם עושים זאת כשם שאדם ממוצע הולך ברחוב ועובר על פני חנויות ומקומות נוספים – באופן שהוא בעיקרו אנונימי מבחינת בעלי החנויות. אם רוצים להציג בפניו פרסומת מותאמת אישית, הדבר מחייב להכיר אותו יותר טוב. כאן נכנסים לתמונה קבצים פשוטים יחסית שמכונים בשם Cookies או עוגיות. בקבצים אלה ניתן לאגור מידע שמזהה את האדם ומתאר את העדפותיו השונות. אלא שלאחרונה ישנה מגמה של צמצום השימוש בעוגיות ויש האומרים שאנו הולכים לקראת עתיד "ללא עוגיות" בכלל! לא ניכנס כרגע לסיבות לכך, אבל מה זה אומר מעשית עבור מפרסמים?

בכדי להשיג פרסום יעיל ב"עולם ללא עוגיות", דרושים פתרונות חדשניים וייעודיים לסביבה כזו. זה מה שמציעה IntentIQ Cookieless Advertising Solution. שירותי החברה הזו מאפשרים גם לשמור על פרטיות הגולשים, גם להשיג את מטרות המפרסמים וגם לעשות כל זאת באופן יעיל במיוחד. זה מה שמציעה Intent IQ, שהיא חלק מקבוצת AlmondNet group (יחד עם חברת Datonics). בהמשך מאמר זה תקראו על השירותים הספציפיים שלה. שירותים כאלה, צריכים לתת מענה לאתגר מורכב, בין השאר לאור הנקודות הבאות:

  • חוסר המשכיות – אנשים לא נשארים מחוברים באופן קבוע. הם מתנתקים ומתחברים מחדש.
  • פלטפורמות מרובות – לעתים, החיבור מחדש הוא בכלל במכשיר אחר. גולשים עוברים בין דפדפנים והתקנים שונים – סמארטפון, מחשב שולחני, טאבלט, לפטופ.
  • מודעות גוברת לפרטיות – לא כולם מחבבים עוגיות! מחד, הן מסייעות להתאים תכנים עבור הגולשים. מאידך, יש בהן סיכון פרטיות וגם אבטחה והמודעות לכך גוברת.
  • אמצעים לשליטה בעוגיות – בעקבות המודעות הגוברת, ישנו כיום מגוון של אמצעי עזר, אשר מאפשרים לגולשים לשלוט על השימוש בעוגיות. כולל נטרול מלא שלהן. כמובן, מצב זה מסבך את העניינים מבחינת המפרסמים.

 

 

מה המפרסמים צריכים בעצם?

התאמה ומדידה

ראשית, מפרסמים זקוקים להתאמת המודעות לקהל. כך ניתן לשפר את "יחס ההמרה" בין הנכנסים לאתר וצופים במודעות, לבין אלה שהופכים ללקוחות בפועל. שנית, חשוב שתהיינה דרכים יעילות למדוד את היחס בין מה שמשקיעים בפרסום והיכן שמשקיעים זאת, לבין התוצאות.

כיצד Intent IQ עונה לאתגרים החדשים?

Intent IQ עונה לאתגרים אלה, ללא שימוש בקוקיז. בבסיס השירות שלה נמצא מאגר מידע ענק, אשר מתעדכן בזמן אמת, עם התקנים מסוגים שונים שמחוברים לרשת האינטרנט כרגע. המידע מאפשר לזהות משתמשים, התקנים וקשרים בין התקנים שונים. בעזרת מידע זה, ניתן להשיג פרסונליזציה של פרסומות ותכנים, היכן שאנשים צופים בהם – בסמארטפון, במחשב, בטלוויזיה, בטאבלט ועוד. ניתן למשל לזהות אופי פעילות באינטרנט ומכך להסיק, אילו מודעות מתאימות במיוחד להצגה לאותו גולש בטלוויזיה. לחברה קשת שירותי עזר סביב שיטה בסיסית זו. למשל פתרון שיוך (ייחוס / attribution) חוצה אפליקציות, אשר גם עומד בכללי הפרטיות של Apple app store. אגב, עוד שירות, מעט יוצא דופן בקבוצת שירותים אלה, נועד לזהות גנבת זהויות. שירות זה שימושי בעיקר עבור מוסדות פיננסיים ומסחר אלקטרוני.

לסיכום

לעוסקים בפרסום ושיווק באינטרנט, שינויים באופן השימוש בעוגיות הם דבר שחייבים לקחת בחשבון, על כל השלכותיו. איך שלא יתפתחו הדברים הלאה, את השירותים של Intent IQ כדאי להכיר ולנסות.

נגישות