שירותי סלולר לעסקים: שירות בסיסי לסטנדרט בארגונים ובחברות גדולות

עסקים מתוחכמים מבצעים תקשורת רבה באופן קבוע, דרך מרכזיות מתקדמות. במקביל, ישנו שימוש נרחב של העסק וגם של אנשים פרטיים, כולל לקוחותיו, בסמארטפונים. כיצד שני אלה מתחברים?

התקשורת במרכז הפעילות

עסקים מודרניים, לא יכולים לתפקד ללא ניהול תקשורת איכותי. היקף ערוצי התקשורת שדרכם הם עשויים לפעול, יוצר תסבוכת לא קטנה. טלפונים קוויים, רשתות חברתיות, מסרים מידיים (כמו ווטסאפ), כלי וועידות וידאו (כמו זום), סמארטפונים, SMS ואפילו הפקס הישן שעדיין כאן. בשורה התחתונה, תקשורת היא צורך עסקי חיוני ועסקים נאלצים לסגל עצמם למה שמקובל. לאופן שבו מתקשרים, הגורמים השונים אשר מולם הם זקוקים לפתרונות תקשורת. היכן שישנו צורך עסקי, טכנולוגיה שמאפשרת את מילוי הצורך העסקי תוצע עבורו, במוקדם או במאוחר. ואכן, מרכזיות תקשורת להתקנה בעסק ושירותי מרכזיה בענן, זמינים כיום וברמה גבוהה מאוד. אלא שפעמים רבות, הטלפונים הסלולאריים, למרות היותם מאוד פופולאריים, נשארים קצת מחוץ לתמונה. אמנם מתקשרים דרכם, אך באופן שמנותק משירותי המרכזייה של העסק. בין השאר, עובדים לא יכולים לגשת מהסמארטפונים האלה, לשירותים השונים של המרכזייה. מה הפתרון?

מה פתרון כזה נותן לכם?

בתמצית, מה שמספקים שירותי סלולאר לעסקים, זה הפיכת הסמארטפונים לחלק מהמרכזייה. דרוש לשם כך רק תהליך התקנה פשוט ומהיר, עם כרטיסי SIM מיוחדים. תודות לכך, תוכלו בין השאר לבצע ניטור של השלוחה הסלולרית, כפי שהייתם מנטרים פעילות בכל טלפון בעסק. זמינים גם שירותי מספור סלולריים וניתן לשלב במערכת כזו גם טלפון סלולרי שולחני. עוד יכולת חשובה, היא להשתמש בניתוב שיחות סלולרי, בדומה לניתוב שיחות בקווים הרגילים. הכוונה למערכת נתב שיחות מתקדם (Interactive Voice Response), אשר מסייעת למתקשרים לעסק לנתב את עצמם גם לשלוחות הסלולאריות.

 

 

גישה מכל מקום ובכל זמן

הסמארטפון זמין אצל עובדים ומנהלים באופן רצוף ותודות לכך, הוא מספק להם גישה רצופה לשירותי המרכזייה. למשל שירותי הקלטת שיחות. כיום מתגברת התופעה של עבודה מהבית ושירותי הסלולאר משתלבים בכך היטב. גם ללא היבט זה, עובדים ומנהלים בדרך כלל לא נמצאים רק במקום אחד. במהלך יום עבודה וגם מעבר לו, הם עשויים להיות במקומות רבים ושונים. הטלפון החכם מספק אמצעי תקשורת נייד במיוחד, אשר זמין לרשותם בכל מקום. היבט זה, מספק גם תרומה מסוימת להמשכיות ולשרידות העסקית. אם ישנו דבר מה שמפריע לפעילות השוטפת – נאמר פקק תנועה יוצא דופן שמעכב הגעה למשרד, העובד עדיין יוכל לתפקד מול המרכזייה דרך הסמארטפון שלו.

בין הפרטי לעסקי

כמובן, ישנה גם העובדה, שהסמארטפונים בעסקים הם בעיקר פרטיים. תודות לכך, העסק נהנה מחסכון, ביחס למצב בו הוא היה צריך לרכוש מכשירים אלה בעצמו. יש לכך גם חסרונות מסוימים, מאחר שמכשיר פרטי כולל גם מידע פרטי ותוכנות לשימוש פרטי. שילוב אלמנטים אלה באותו מכשיר, לצד אלמנטים עבור הפעילות העסקית, עשוי להציב אתגרים שונים. של אבטחה, פרטיות, ניהול התקני המחשוב בעסק ועוד. אך חשוב לציין, שזהו לא נושא חדש ויש עבורו פתרונות מצוינים הן ברמה הטכנית והן ברמת ה-best practices של התמודדות עם מצבים כאלה. למעשה, זהו תחום וותיק יחסית שמכונה בשם Bring Your Own Device או BYOD. במבט רחב, הוא מתייחס לא רק לסמארטפונים, אלא גם לטאבלטים או לפטופים פרטיים, אשר משמשים גם לצורכי העבודה. מעשית, עסקים אשר בוחרים בשירותי סלולאר לעסקים, יוכלו לפתור היבט זה בקלות יחסית.

לסיכום

בארגונים וחברות גדולות, כדאי לשקול להרחיב את יכולות המרכזייה, עם שירותי סלולאר לעסקים.

נגישות