התחלה חדשה: איך מקימים סטארט אפ שלב אחר שלב

מדי שנה נפתחים בישראל עשרות סטארט אפים שרוצים לשנות את העולם, וליצור פתרונות בעבור בעיות. אם קמתם בבוקר עם רעיון מבריק ואתם חולמים להביא אותו לידי ביטוי, אתם ממש לא לבד. ישראל היא אומת הייטק שהצליחה להצמיח חברות מובילות בתחומן, אולם ככל שההצלחה עולה – כך גם הסיכוי לנפילה עולה, ועדות לכך ניתן למצוא בשורה של מיזימים שכשלו והובילו לנזקים כספיים אדירים. על מנת להגשים חלום, נדרש לבצע צעדים שיבטיחו כי ההתחלה החדשה שלכם אכן תהיה מוצלחת. כיצד תעשו זאת? להלן המדריך המלא, שלב אחר שלב.

שלב ראשון: מיקוד ובידול

את הרעיון הראשוני לחברה אותה אתם רוצים להקים ולקדם צריך לזקק לכדי תוכנית עסקית ברורה, מתוך מטרה להביא לידי ביטוי את הצורך שהחברה תענה עליה, לטובת פתרון של בעיה. בשביל להישאר אובייקטיבים ולא להיקלע למצב שבו אתם מקימים חברה שאין לה תכלית לטווח הרחוק, רצוי למקד את עצמכם על ידי ביצוע של מחקרי שוק וכן בחינה של מתחרים שעוסקים באותו התחום שאתם רוצים להתמקד בו, כל זאת מתוך מטרה להוביל בסופו של דבר ליצירה של מיקוד ובידול שיוביל את הרעיון לכדי מציאות של ממש.

התחלה חדשה: איך מקימים סטארט אפ שלב אחר שלב

שלב שני: מציאת שותפים

אחד מהשלבים הקריטיים בתהליך של הקמה של סטראט אפ הוא גיוס של שותפים שמאמינים ברעיון שלכם, ויכולים לסייע לכם להגשים אותו. טעות שרבים מבצעים היא לגייס חברי ילדות או חברים מהצבא, ללא קשר לניסיון המקצועי שלהם. בתהליך הבחירה של השותפים צריך להתמקד בשותף שהוא גם מיומן וגם יכול לספק ערך מוסף מקצועי, מתוך הבנה כי התשתית הראשונית של כוח האדם היא זו שתוביל בסופו של דבר לקידום של הרעיון לכדי יצירה של סטארט אפ.

שלב שלישי: גיוס כספים

לאחר שיש לכם מגובש, השלב הבא הוא לגייס כספים ממשקיעים או קרנות. על מנת להגיע מוכנים, רצוי לעבוד עם יועץ עסקי המתמחה בתחום ההייטק לטובת בנייה של תוכנית אסטרטגית אותה תציגו למשקיעים. האפשרות הטובה ביותר לגיוס הון ראשוני היא דרך קרנות מובילות שמשקיעות בתחום שבו אתם עוסקים. צריך לבחון מהו ערך המוסף אותו מספקת לכם הקרן מעבר למימון – החל מקשרים עסקיים ועד חיבור ללקוחות הפונטציאליים.

שלב רביעי: תחילת עבודה

לאחר שגייסתם את הכסף, השלב הבא הוא לגייס את העובדים. בשביל לאתר את העובדים המוכשרים ביותר, עבדו עם חברת השמה שתספק לכם טאלנטים בתחומם אך גם הקדישו זמן למיתוג ויצירת ערך מוסף לעובדים, כל זאת מתוך מטרה להתחיל את העבודה ובהתאם לכך להוביל  לפיתוח של המיזם לכדי חברה ממשית שאולי בעתיד גם תונפק בבורסה.

עם גיוס כספים מוצלח, תוכנית אסטרטגית וכן צוות מיומן, הדרך להצלחה כבר סלולה.

נגישות