מערכת CRM לעסקים: למה צריך אותה – ומתי גם אתם תצטרכו מערכת כזו?

העסק הממוצע אינו יכול להתקיים ללא לקוחות. לכן מובן, מדוע עסקים מחפשים דרכים לשפר את ניהול קשריהם עם הלקוחות השונים. מאחר שעסקים גם מתבססים כיום באופן נרחב על תשתיות מחשוב עבור ניהולם השוטף, התפתח פתרון מחשוב ייעודי לנושא זה – CRM. מה עושה מערכת כזו בפועל? כיצד היא מועילה לעסקים בייעול ניהול קשרי הלקוחות? ומה מיוחד ביישום מערכות מסוג זה בעולם ההייטק? כל התשובות, בסקירה הקצרה שלפניכם.

לנהל את קשרי הלקוחות באופן הטוב ביותר

Customer Relationship Management הוא סוג מערכות מיוחד, אשר מרכז את כל הקשור בטיפול בפרטי הלקוחות ובאינטראקציה איתם בעסק. בדומה למערכת ERP, הרעיון המרכזי הוא לרכז ולפשט ניהול מידע ותהליכים עסקיים חשובים. אגב, CRM הוא בעצמו פעמים רבות חלק ממערכת רחבה יותר כגון ERP. חברת iCount למשל מציעה מערכת לניהול עסק, כולל כלים שימושיים רבים ובהם גם CRM. באמצעות מערכת crm של ספק מומלץ כמו iCount, תוכלו לייעל בצורה המרבית, את עבודתכם מול הלקוחות. לא תסבלו מכפילויות מידע בין מערכות שונות ותהליכי העבודה יהיו פשוטים ויעילים יותר. חשובים יותר אפילו מיתרונות טכניים כאלה, הם היתרונות העסקיים שמערכת כזו מקדמת, כגון שיפור בשימור הלקוחות או יכולת משופרת להשיג לקוחות חדשים. כמו כן, מערכת CRM טובה מסייעת לראות תמונה עדכנית ברורה של מצב העסק ותודות לכך, לקבל החלטות יותר טובות. היא גם תשתלב היטב עם מערכות אחרות בעסק, ככל שיידרש. למשל עם מערכת שיווק או מערכת הנהלת חשבונות.

היתרונות כשרות ענן

כיום, ניתן לצרוך מערכת CRM גם כשרות ענן. תודות לאפשרות זו, מקבלים בנוסף לתועלות ה-CRM עצמו, את מגוון תועלות שירותי הענן. למשל, צמצום הצורך בחומרה ותוכנה פנימיים, תודות לשימוש בשירות חיצוני אצל ספק מרוחק. צמצום הוצאת המשאבים שהענן מספק, יאפשר לכם להשקיע משאבים אלה בכיוונים אחרים. גם בשיפור נוסף של קשרי הלקוחות! צריכת CRM כשרות ענן, פירושה גם יכולת להרחיב את הדרישות מהמערכת בקלות ובגמישות. זאת, בשונה משינויים בדרישות ממערכת מחשוב פנימית, שאז אגף המחשוב שלכם יצטרך להתארגן בהתאם והדבר עשוי לעלות בזמן ובכסף לא מעטים. במקרה של שרות ענן, אתם משלמים רק על המשאבים שאתם צורכים בפועל והשרות מתאים את עצמו לדרישותיכם, באופן "שקוף" מבחינתכם.

 

 

CRM בעולם ההייטק

האם CRM דרוש בחברות הייטק? התשובה הקצרה לכך, היא בהחלט! חברת ההייטק הממוצעת זקוקה לניהול איכותי של קשרי הלקוחות שלה, כמו כל חברה אחרת. אם היא חברה בצמיחה כגון סטארטאפ, נקודה זו עשויה להיות אפילו קריטית. לחברה עשויים להיות יותר לקוחות או פחות, אך זה לא משנה את חשיבות הטיפול היעיל באינטראקציה מולם. נאמר שאתם סטארטאפ שפיתח איזה "צ’ופצ’יק של הקומקום" עבור מעבורות חלל. המוצר שלכם ייחודי וחדשני וכך השגתם לקוח ראשון אם כי בודד, שהוא ארגון "קטן" בשם NASA. רק לקוח אחד בינתיים. אז מה? האם תרצו לנהל את העבודה מולם עם מחברת ועיפרון? סביר להניח שלא. אם כבר להפך – תשקיעו את כל מה שניתן, לשמר לקוח חשוב זה ולהשאיר אצלו רושם של ספק מקצועי ומשקיען. כמו כן, חברות הייטק עשויות להיות פתוחות יותר מאחרות לחידושים טכנולוגיים ובכלל לשימוש מתקדם בטכנולוגיה. כך שהן עשויות ליהנות באופן מיוחד מתועלות ה-CRM, כולל החידושים שמוצגים בו מדי פעם.

לסיכום

מומלץ לכל עסק, בהייטק ובכלל, לעבוד עם מערכת CRM. זאת, בכדי להבטיח טיפול מיטבי בנושא החשוב של ניהול קשרי לקוחות.

נגישות